Rozmawianie, oglądanie wideo, szpiegowanie znajomych, czytanie blogów… Co jeszcze Polacy najczęściej robią w mediach społecznościowych?

Internet daje nam bardzo dużo możliwości – zakupy, memy, wiadomości, recenzje – co tylko chcemy. Marki walczą o uwagę użytkowników wszędzie, w szczególności w mediach społecznościowych. Kuszą promocjami, tworzą coraz to lepsze reklamy, wydają coraz więcej pieniędzy na influencerów, starają się dotrzeć do nowych grup odbiorców. A co robią użytkownicy?

Z badań Wave 9 zrealizowanych przez dom mediowy UM wynika, że Polacy najczęściej oglądają wideo (51,3%). Drugą najczęstszą aktywnością, która nie powinna nikogo dziwić, ponieważ wszyscy to robimy, jest „szpiegowanie znajomych”. Aż 46,9% badanych przyznaje, że w ciągu 24 godzin odwiedzili profil znajomego w mediach społecznościowych.

Ponadto Polacy poza korzystaniem z komunikatorów (20%), zarządzają swoim profilem (18,7%), czytają blogi (17,9%) oraz odwiedzają oficjalne strony marek (22,7%).

Z badań wynika również, że najczęściej odwiedzanymi platformami w Polsce jest Facebook oraz YouTube. Jak to wygląda w porównaniu do całego świata?

POLACY W SOCIAL MEDIA 1

Oczywiście każdy korzysta z social mediów w inny sposób i w innym celu. Dlaczego w takim razie ludzie decydują się na „dołączenie” do społeczności marki? Odpowiedzi nie powinny raczej nikogo zaskoczyć:

  • żeby dostać pomoc/radę (40,6%)
  • aby dowiedzieć się najnowszych informacji o produkcie (39%)
  • mieć możliwość dowiedzenia się czegoś nowego (37,3%)
  • żeby mieć możliwość wyrażania moich własnych poglądów lub doświadczeń (26,4%)
  • żeby mieć możliwość wpływu na powstające produkty (23,6%)
  • żeby otrzymać osobistą odpowiedź na zapytanie lub problem (21,4%)

Jednak nie wygląda to tak, że Polacy siedzą na fanpage’ach i wysyłają wiadomości prywatne. Lubimy także dzielić się różnymi treściami – najczęściej zabawnymi:

POLACY W SOCIAL MEDIA 2

Jak się okazuje, coraz częściej kupujemy przez Internet. Respondenci zapytani o to, co zamierzają wykonać w ciągu najbliższych 6 miesięcy, odpowiedzieli następująco:

POLACY W SOCIAL MEDIA 3

“Na przestrzeni ostatnich kilku lat aktywność w sieci polskich internautów nie bardzo zyskuje na intensywności. Różnice między rokiem 2013 (Wave 7) a 2017 (Wave 9) na wymiarze czytania blogów, korzystania z serwisów mikroblogowych czy oglądania treści wideo, wzrastają jedynie o kilka punktów procentowych. Spada natomiast tworzenie nowych profili i zarządzanie własnym profilem w mediach społecznościowych.”


Cały raport znajdziecie tutaj: http://raportwave.universalmccann.pl