Multiscreening, jak sama nazwa wskazuje, to korzystanie z więcej niż jednego ekranu w tym samym czasie. Na pewno nie raz zdarzyło Wam się oglądać serial na Netflixie i jednocześnie korzystać z telefonu 😉 Jak zmieniło się to zjawisko?

MULTISCREENING W 2017 ROKU

Z badań IRCenter, które zostało przeprowadzone we wrześniu 2017 roku, aż 76% internautów zadeklarowało, że korzysta z dwóch ekranów jednocześnie. W większości przypadków są to połączenia telewizor – smartfon” (44%) i telewizor – komputer” (41%). Część respondentów korzysta także jednocześnie z komputera i smartfona (26%).

MULTISCREENING 1

Co najczęściej robią internauci na drugim ekranie? Prawie połowa, bo 41% z nich, komunikuje się ze znajomymi, a 40% korzysta z serwisów społecznościowych. Ostatnią najpopularniejszą aktywnością jest… granie w gry 🙂 Deklaruje ją 25% respondentów. Przyznajcie się, zdarzyło się Wam grać w Candy Crusha podczas oglądania filmu? 😉

 

MULTISCREENING W 2018 ROKU

Prawie półtora roku później, IRCenter powtórzyło badania dotyczące multiscreeningu. Jak prezentowały się wyniki? Osób, które jednocześnie oglądały telewizję i korzystały ze smartfona, jest aż 68%, natomiast z laptopa lub komputera stacjonarnego, kolejno 58% i 26%. Część respondentów używa także tabletu – 23%.

MULTISCREENING 2

Internauci podczas oglądania telewizji najczęściej sprawdzają pocztę elektroniczną (49%) oraz piszą ze znajomymi i korzystają z mediów społecznościowych – w obu przypadkach jest to 40%. Jak się okazało, granie w gry zaczyna być passé 😉 Respondenci wolą sprawdzać aktualne wydarzenia (28%) niż grać (23%). Co ciekawe, 17% ankietowanych szuka informacji o tym, co jest widoczne na pierwszym ekranie.

MULTISCREENING 3

Reklamy telewizyjne zazwyczaj idą w parze z przerwą na zrobienie sobie czegoś do jedzenia, picia, a w zależności od stacji telewizyjnej… z wyjściem do sklepu 😉 Jednak jak widać na powyższym wykresie, są wśród multiscreenerów” osoby, które oglądając telewizję, szukają, komentują, a nawet kupują to, co zobaczyły na pierwszym ekranie. 

W takim razie, jeśli aż tyle osób korzysta z dwóch ekranów na raz, czy warto inwestować w reklamę telewizyjną? Z jednej strony, patrząc na wyniki raportu, odpowiedź zdaje się być jasna – nie. Jednak z drugiej strony, umiejętne wykorzystanie multiscreeningu, może przełożyć się na sprzedaż. W końcu 15% respondentów szuka informacji o markach, które zobaczyło, a 8% kupuje to, co zobaczyło w TV. A więc… da się? Da się!